portada

portada

poniedziałek, 2 czerwca 2014

Tortilla z Chorizo

Tortilla to jedno z tradycyjniejszych dan śniadaniowych oraz tapasów hiszpański.
Tradycyjna jednak zawiera ziemniaki oraz cebule, ja zaś wzbogaciłem ja o chorizo oraz paprykę.

Historia tego przepisu powstała w bardzo ciekawy sposóbOtóż podczas ostatniej podróży do Hiszpanii, a miała ona miejsce w weekend majowy, przywiozłem ze sobą chorizo, owe chorizo wisiało sobie na sznurku w kuchni. Któregoś dnia przygotowywałem tortille na targ śniadaniowy i wpadłem na pomysł iż, dlaczego nie użyć tego chorizo do tortilli...
Jakżeż było moje zdziwienie, kiedy okazało się że ta tortilla cieszyła się najlepszym wzięciem :)
Otóż w kolejne weekendy nie zabrakło wśród hiszpasńkich specjałów Właście tortilli z chorizo :)


Przy pomocy dużego talerza obracamy tortille i smażymy jeszcze kilka minut.



Wlewamy całość na rozgrzana patelnie, na której jest dosłownie kilka kropli oliwy i smażymy do momentu, kiedy jajka zaczną gęstnieć.



Mieszamy ze sobą wszystkie składniki, dodajemy świeża papryka, szczyptę soli oraz pieprz kolorowy, dodajemy jajka.

                                      

smażymy również w oliwie z ziemniaków oraz cebuli.



chorizo kroimy w plasterki.



Ziemniaki kroimy w talaki i smażymy na oliwie w której smażyliśmy cebule.
   

Cebule kroimy niezbyt drobno i smażymy na sporej ilości oliwy, gdyż, kiedy będzie gotowa, zdejmiemy ja na bok i na tej samej oliwie usmażymy ziemniaki oraz chorizo.







Viva Espana
¡Viva España! ¡Viva España!

1 komentarz:

  1. Uwielbiam chorizo i sama chętnie przygotowuje torille z jej dodatkiem. Pychotka:)

    OdpowiedzUsuń