portada

portada

czwartek, 16 października 2014

Cocido Madrileño

Cocido madrileño to jedno z tradycyjnych dañ kuchni madryckiej. Jego pamięć sięga końca XVII wieku. Danie jak wiele innych ma swoje pochodzenie w biedzie i głownie było jedzone przez klasę niska społeczeństwa. Danie idealne na mroźniejsze dni.
Z czasem rozpowszechniło się i dziś jest tradycyjnym daniem kuchni zarówno hiszpańskiej jak i tej z Madrytu.


Danie składa się z wielu rodzajów mięs oraz warzyw. Jego głównym składnikiem jest ciecierzyca.
Pozostałe składniki to kapusta, marchewka oraz ziemniaki. Z mięs dodajemy hiszpańskie chorizo, kurę, resztki szynki serrano, można dodać kawałek kości z nogi szynki, pręgę wołową oraz kaszankę, polska kaszanka z kaszą absolutnie nie pasuje...
Są dwa sposoby podawania tego dania. Jako jedno danie, czyli na półmisek wykładamy wszystkie mięsa i warzywa lub jako dwa dania, wtedy odlewamy cześć rosołu, zagotowujemy i wrzucamy cienki makaron (nitki) podajemy rosół z makaronem jako pierwsze danie i mięsa z warzywami jako drugie.

Gotujemy w 2,5l wody pręgę, kurę oraz kawałki szynki oraz kość. Jeżeli ciecierzyce mamy surowa, namaczamy ja 24 godziny wcześniej i po pół godziny gotowania mies dodajemy. Jeżeli zaś mamy ja już gotowana ze słoika dodamy ja na koniec.
Po pół godziny gotowania odlewamy cześć wywaru do mniejszego garnka i dodajemy do niego chorizo, kapustę oraz kaszankę.
Wywar gotujemy dodając ziemniaki oraz marchewkę.

1 komentarz:

  1. Ja gotuję wszystko razem w szbykowarze. Uwielbiam, brakuje mi tylko kawałka szynki hiszpańskiej, ale bez niej też jest ok.

    OdpowiedzUsuń