portada

portada

wtorek, 1 lipca 2014

Tortilla de Calabacin

Tortilla de calabacin to odmiana tortilla inaczej zwana Tortilla Francesa, czyli tortilla po francusku. W tej wersji można użyć wiele składników takich jak: cukinie, kurczaka, szpinak, szparagi, dorsza, tuńczyk, krewetki.
Ja w tym wypadku dodałem cukinie.
Kiedy widzimy ze konsystencja jest gęstaobracamy tortille wykorzystując do tego duży talerz i smażymy jeszcze kilka minut.
Smażymy na niedużym ogniu, możemy od czasu do czasu nakłuwać tortille widelcem ażeby szybciej się ścielą.

Rozgrzewamy nieduża ilość oliwy z oliwek na patelni i wlewamy wcześniej wymieszane składniki.


Mieszamy ze sobą składniki, czyli jajka przyprawy oraz usmażona wcześniej cukinie.

Mieszamy jajka z przyprawami, ja dodałem sól morską, czerwoną paprykę, pieprz cytrynowy. W tym wypadku użyłem thermomixa ale możemy spokojnie zrobić to w tradycyjny sposób.


Odcedzamy z oliwy wcześniej usmażoną cebule z cukinią.


Smażymy cebule, kiedy jest przyrumieniona dodajemy cukinie i smażymy ok. 12 min. Jak widać ja zrobiłem to w thermomixie, ale śmiało możemy zrobić to tradycyjnie, na patelni


Kroimy cukinie w krążki.


                               Kroimy cebule, w takiej formie, jaka lubimy.



Składniki:
1cebula
1 cukinia
5 jajek
oliwa z oliwek

przyprawy wedle gustu
Cukinia 2014

1 komentarz: